Robić to, co umie się najlepiej
Jak stworzyć nową jakość na rynku i osiągnąć sukces? W przypadku spółki Czarna Zebra było to połączenie wiedzy i doświadczeń reżyserskich Sławomira Podwojskiego oraz operatorskich Przemysława Dopke, którzy zdecydowali się na prowadzenie wspólnego przedsięwzięcia. Tak powstał duet dwóch profesjonalistów, dla których nie ma tajemnic w branży i którzy sprostają każdemu wyzwaniu.
Czarna Zebra Sp. z o.o. zawiązana została w maju 2017 roku. Zajmuje się produkcją filmową i telewizyjną. Realizuje reklamy internetowe i telewizyjne, billboardy sponsorskie, instrukcje wideo, programy tv, animacje 2d i 3d, filmy korporacyjne, filmy produktowe oraz sesje fotograficzne. Drugim filarem działalności firmy jest organizacja warsztatów filmowych i fotograficznych, dla której otwarta została nowa siedziba w Gdańsku przy ulicy Słowackiego.
Tam, gdzie zaczyna się wyobraźnia
Rzetelny warsztat to podstawa w prowadzonej działalności. Jednak kreatywność i śmiałe podejście do realizowanych produkcji filmowych i telewizyjnych to to, co wyróżnia firmę i jest jednocześnie jej największym atutem. Zgodnie z hasłem firmy „Czarną Zebrę znajdziesz tam, gdzie zaczyna się wyobraźnia”. Spółka oferuje kompleksową usługę, od koncepcji, przez scenariusz, pracę na planie, po wsparcie w wykorzystaniu produktu w kampanii.
Jak wskazują sami właściciele firmy „To co robimy, jest naszą pasją. Pracujemy z przyjemnością i dajemy z siebie więcej niż wymagają klienci”. Dotychczas spółka zrealizowała zlecenia m.in. dla takich podmiotów jak Aquapark Reda, Balex Metal, Wakacje.pl, Total Money, HellermannTyton GmbH, Bus Prestige, Astro Surveys Ltd.
Duże wyzwanie – kapitał na dalszy rozwój
Dla szybkiego rozwoju firmy oraz sprostaniu wymogom branży filmowej niezbędne okazały się inwestycje w sprzęt filmowy, przede wszystkim nowoczesną kamerę oraz komputery do montażu i postprodukcji. Wcześniej firma wynajmowała sprzęt, co wiązało się ze znacznymi kosztami, ograniczeniami w jego dostępności oraz utrudnianiami logistycznymi związanymi z odbiorem, dowozem i zwrotem sprzętu.
Z uwagi na krótki okres funkcjonowania firmy i brak historii kredytowej spółki pozyskanie kapitału było dużym wyzwaniem. Podmioty z rynku komercyjnego albo odmawiały finansowania, albo przedstawiane warunku kredytowe, w tym oprocentowanie, były wysokie. Jak wspomina Pan Przemysław Dopke:
- Wiek firmy, który dla banków czy też firm leasingowych był problemem, w Pomorskim Funduszu Pożyczkowym był niespodziewanym atutem firmy. Dzięki temu, że byliśmy młodą firmą mogliśmy skorzystać z niższego oprocentowania, co było dla nas zaskoczeniem, biorąc pod uwagę warunki przedstawiane przez inne instytucje finansowe. Miesięczna rata pożyczki, jaką płacimy, to równowartość zaledwie czterech dni wynajmu potrzebnego sprzętu.
Nie taki start-up straszny
Start-up’y, czyli przedsiębiorstwa działające na rynku nie dłużej niż 24 miesiące często napotykają na utrudnienia w pozyskaniu zewnętrznego finansowania.
- Pochylamy się nad każdym złożonym wnioskiem o pożyczkę. Krótki okres funkcjonowania podmiotu nie dyskwalifikuje z ubiegania się o wsparcie. Staramy się dostrzec potencjał danego przedsięwzięcia. Spółka Czarna Zebra przedstawiła solidny biznesplan rozwoju firmy – wskazuje Aneta Grzebska, Prezes Zarządu Pomorskiego Funduszu Pożyczkowego.
Planowane inwestycje w postaci zakup sprzętu Czarna Zebra Sp. z o.o. sfinansowała z Mikropożyczki z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 – Pomorski Fundusz Rozwoju 2020+. Będąc start-up’em mogła skorzystać z preferencji, dzięki czemu koszt pożyczki był niższy niż oprocentowanie rynkowe.
Zapraszamy na film prezentujący Czarną Zebrę - kliknij: